Gdańsk Airport Report

Report on the execution of the pilot launching of the Automatic Passenger Hotline at Gdańsk (...)

Released on: 2017/02/17

DOWNLOAD

Gdańsk Airport Report

Voicetel Communications S.A. stworzył dla portu lotniczego w Gdańsku rozwiązanie bazujące na technologii Brilliance™, automatyzujące obsługę infolinii lotniskowej – Automatyczną Asystentkę Pasażera (AAP).

Głównym celem pilotażowego wdrożenia Automatycznej Asystentki Pasażera było określenie w obiektywny sposób, czy – i w jakim stopniu – robot jest w stanie odciążyć żywych konsultantów obsługujących infolinię lotniskową poprzez sprawdzenie, czy osoby dzwoniące na infolinię będą w stanie uzyskać od AAP potrzebne informacje prowadząc rozmowę z robotem bez udziału człowieka. Drugim ważnym celem wdrożenia było uzyskanie informacji o merytorycznym zakresie wiedzy AAP, o jaki należałoby uzupełnić rozwiązanie tak, aby pokryć jak największą liczbę pojawiających się tematów rozmów.

Rozwiązanie przygotowane w ramach pilotażu dotyczyło czterech głównych obszarów obsługi telefonicznej na istniejącej, tradycyjnej infolinii Portu Lotniczego, tj.:

  • informacji o statusach przylotów i wylotów, zgodne z danymi dostępnymi na stronie www.airport.gdansk.pl,
  • informacji o wybranych elementach infrastruktury Lotniska im. Lecha Wałęsy w Gdańsku,
  • informacji dotyczących wybranych procedur obsługi pasażerskiej,
  • podawania numerów telefonu do wybranych służb lotniskowych oraz przewoźników.

Zespół Voicetel na bieżąco monitorował funkcjonowanie AAP od chwili rozpoczęcia pilotażu. Przesłuchaliśmy setki nagrań i podzieliliśmy się wynikami naszych prac oraz przebiegiem wdrożenia. Zapraszamy do zapoznania się z wnikliwą analizą działania AAP oraz tego, w jaki sposób była odbierana przez dzwoniących pasażerów.